Nabór na stanowisko terapeuty do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi (dla dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami psychicznymi)
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
37-100 Łańcut
ul. Piłsudskiego 9
tel. 17 225 33 25
Nabór
na stanowisko terapeuty do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi (dla dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami psychicznymi)
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łańcucie poszukuje terapeutów do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi /dla dzieci z rozpoznaniem autyzmu/ na terenie miasta Łańcuta – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm.).
Charakter umowy: umowa zlecenie
Ogólny zakres wykonywanych czynności:
1. Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
- kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji,
- prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania, w codziennych czynnościach życiowych,
2. Pielęgnacja jako wspieranie procesu leczenia,
3. Rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nie objętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j Dz.U. 2018r. poz. 1510 z późn.zm.).
Usługi będą świadczone w miejscu zamieszkania świadczeniobiorcy.
Niezbędne wymagania:
1. Posiadanie kwalifikacji do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi.
2. Osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać co najmniej półroczny staż pracy w jednej z następujących jednostek:
1) szpitalu psychiatrycznym;
2) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
3) placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
4) ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym;
5) zakładzie rehabilitacji;
6) innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
3. W uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi mogą być świadczone przez osoby, które zdobywają lub podnoszą wymagane kwalifikacje zawodowe określone wyżej, posiadają co najmniej roczny staż pracy w jednostkach wymienionych w pkt. 2, i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje.
4. Osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać udokumentowane przeszkolenie w zakresie prowadzenia treningów umiejętności społecznych przewidywanych w zakresie specjalistycznych usług.
5. Obywatelstwo polskie.
Wymagania dodatkowe:
1. Umiejętność skutecznego komunikowania się.
2. Spostrzegawczość, podzielność uwagi.
3. Zrównoważenie emocjonalne.
4. Odporność na trudne sytuacje i stres.
5. Posiadanie nieposzlakowanej opinii.
6. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych.
7. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
8. Dyspozycyjność, przygotowanie do pracy w terenie oraz posiadanie umiejętności dobrej organizacji pracy indywidualnej oraz pracy w miejscu zamieszkania świadczeniobiorcy.
Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:
1. List motywacyjny i CV,
2. Kserokopie dyplomów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie – potwierdzone za zgodność z oryginałem,
3. Ewentualne kserokopie referencji z dotychczasowych miejsc pracy – potwierdzone za zgodność z oryginałem,
4. Oświadczenie osoby, że nie była skazana prawomocnym wyrokiem Sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe – własnoręcznie podpisane.
5. Oświadczenie osoby, że ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych – własnoręcznie podpisane.
6. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby rekrutacji – własnoręcznie podpisane:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łańcucie zawartych w dokumentach aplikacyjnych wykraczających poza wymagany zakres w celu przeprowadzenia niniejszego postępowania rekrutacyjnego.”
Klauzula informacyjna:
Zgodnie z art.13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łańcucie informuje, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łańcucie (MOPS) reprezentowany przez Dyrektora zwanego dalej: „Administratorem” z siedzibą: 37-100 Łańcut, ul. Piłsudskiego 9. Kontakt do Administratora: tel. 17 225 33 25.
- Dane są zbierane dla potrzeb obecnej rekrutacji.
- Podanie danych w zakresie określonym przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy w art. 221 jest dobrowolne ale niezbędne by aplikować na ww. stanowisko.
- Podanie dodatkowych danych osobowych jest dobrowolne i opiera się na Pani/Pana zgodzie na przetwarzanie danych osobowych.
- Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest art. 221 Kodeksu pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. oraz przesłanka RODO z art. 6 ust. 1 lit. a – tj. wyrażona zgoda w przypadku podania szerszego zakresu danych od wymaganych w ww. przepisach.
- Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji spraw związanych z rekrutacją.
- Pani/Pana dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne w celu realizacji procesu rekrutacji. Dokumenty aplikacyjne pracownika przyjętego odkłada się do akt osobowych i przechowuje zgodnie z obowiązującą kategorią archiwalną.
- Administrator nie będzie przekazywał Pani/Pana danych innym odbiorcom.
- Administrator nie przekazuje Pani/Pana danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
- Ma Pani/Pan prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, przenoszenia i usunięcia a także prawo do ograniczenia przetwarzania danych jeżeli zachodzą przesłanki do tych uprawnień i nie są ograniczone poprzez inne przepisy prawne.
- W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- W oparciu o Pani/Pana dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
- Kontakt do Inspektora Ochrony Danych – adres e-mail: inspektorodo@onet.pl
Komplet dokumentów należy składać osobiście lub przesłać pocztą tradycyjną na adres:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łańcucie, 37- 100 Łańcut, ul. Piłsudskiego 9, w godzinach 7:00 – 15:00,
z dopiskiem: „Nabór na stanowisko terapeuty – specjalistyczne usługi opiekuńcze dla dzieci z autyzmem”.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel. 17 225 33 25